Pagina's

Posts tonen met het label Liftchallenge. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Liftchallenge. Alle posts tonen

maandag 6 juni 2022

Liftkaart met angled ink-blending

De te liften kaart met techniek



Hoi allemaal/ Hi everybody,

Vandaag weer eens een kaartje van mij. Ik zag vorige week de liftchallenge en dat leek mij heel leuk om eens te proberen. Voor een vriendinnetje die vrijdag jarig was maakte ik deze kaart. Zelf vind ik 'm erg leuk geworden.
Today I'm showing you a card for a lift challenge. The theme is: angled ink-blending. I never heard of it so I watched the tuturoial and thought to give it a try. I made this card for a birthday girl!

Als je goed kijkt kun je zien dat ik ook weer glossy accents heb toegevoegd aan de glazen van de cocktails en de karaf met Sangria. Hieronder een foto waarbij het licht erop schijnt. Ik vind dat toch altijd zo'n leuk effect hebben. 
If you look closely you can see the glossy accents, if not, than here's a picture with the light from the side falling over the cocktails and the can with Sangria. I think it gives a nice effect to the glass.

En natuurlijk het hele eindresultaat.
And ofcourse the end result.


Challenges:

Liftchallenge- angled ink-blending




zondag 17 januari 2021

In de lift 2021 #01 voor papa

Hoi allemaal/ Hi everybody,

Vandaag nog een 2e post met een kaartje dat ik vorige week voor mijn vader maakte maar ik had nog geen blogtijd gehad. Ik zag op zaterdag de leuke liftchallenge waarbij het vlak van de kaart minimaal uit 2 delen moest bestaan en ik wilde daar graag aan meedoen. Ook wilde ik een kaart voor mijn vader maken die afgelopen zondag bevestigd werd als ouderling in de kerk. Hij had een mooi colbert jasje gekocht dus ik heb die nagemaakt met de leuke stans van MD. Het verdelen van de kaart in 2 delen wilde ik in de hoeken omdat ik het in eerste instantie wilde combineren met de challenge van: TSOT met de leuke sketch en het thema party, al dacht ik net dat de deadline al verlopen was maar ik kan nog net meedoen dus toch hier nog snel mijn kaartje :) Nou zo'n beroeping is toch ook een klein feestje op zich dus past prima vind ik ;) Helaas mochten we vanwege corona niet in de kerk erbij aanwezig zijn dus mama en ik keken samen online naar de dienst en daarna hebben we samen gezellig met z'n drieën geluncht en gewandeld. Ik had aangevraagd om de lezing te doen dus zo was ik (via een opgenomen filmpje wat werd geshowd op de beamer) een beetje bij mn paps in de dienst aanwezig.

Today my 2nd card to show you because of the deadline over at TSOT they have a lovely sketcy challenge with optional theme: party. I made this card for my dad to celebrate the start of his new task in church for the upcomming 4 years (I looked at the translation of these dutch words for it but i think nothing suits it well ;)) Sadly enough it was not allowed for us to join live in the church because of corona. I asked to be the lector and did the bible text online so that was my way of showing my dad I was with him ;) My dad bought this blazer for his new task and this special day so I made sure the blazer was on the card ;)

lift card

the sketch



Eerst helaas aardig wat design papier verprutst doordat ik de hoeken linksboven en rechtsonder wilde gebruiken met ruimte er tussen maar als je het wat uit elkaar plaatst is het geen evenwijdig vierkant meer.. dus toen heb ik het mijzelf iets makkelijker gemaakt. Zo lijken het alsnog de vlaggenlijnen van de sketch van TSOT. Uiteindelijke dik tevreden... alleen niet over het verprutse design papier... Hebben jullie dat ook dat je dat zonde vindt?

At first I ruïned my design papers because of the Liftchallenge -challenge ;) for me it was a real challenge to make it work to combine this with the sketch ;) In the end I did manage. Here's the result


Challenges:




zaterdag 22 september 2018

Liftenkaarten aangepast


Hoi allemaal/ Hi everybody,

In de zomervakantie heb ik meegedaan met de kaarten challenge van Marfien om oude liftkaarten te liften. Eerder (toen ik alle 7 kaarten postte) vertelde ik al dat ik 1 kaart al losgetrokken had. Het zat niet naar mijn zin want het bleef niet goed plakken.
ZO ziet die kaart er nu uit:
Last summer I participated in a 7 weeks lift challenge 2 of the cards I gave another make over. One card was falling apart so I ripped everything off and made a new version
The first card looks now like this:


En ik had nog een kaart die ik een beetje kaal vond...hebben jullie dit ook wel eens?
Ook wilde ik heeeeeeeel graag de nieuwe kerstdiertjes van Eline uittesten maar veel tijd had ik niet dus... deze kaart gewoon opgeleukt... 
Hieronder het resultaat.
The other one was still too 'empty' / plain in my opinion. And... last weekend I had to use my new sweet christmas stamps and dies but less crafting time... So I decorated my lift card.
The result!









dinsdag 21 augustus 2018

Liften met Marfien week #06


Hoi allemaal/ Hi everybody,

Hier vandaag mijn 'laatste' liftkaart van Marfiens uitdaging: 6 weken liften en je eigen twist er aan verbinden. Mijn uitdaging was Kerstkaarten er van maken. Missie geslaagd. Al vond ik de laatste kaart wel het meest moeilijk. Dit meer omdat ik geen envelopzakje had (ik was aan het knutselen bij mijn oma en tante). Dus ja dan moet je zelf iets fabriceren waar een label in past. Dat is wel gelukt maar het bleef zo slecht plakken door de dunne omvouw randjes. Ach ja, zo is het tenminste een echte uitdaging haha.

Today a card with the last card of the challenge arranged by Marfien. We did 6 card lifts in 6 weeks. Todays card was for me the most difficult one. I had a craft date with my granny and aunt and we didn't have an crafty envelop to use on my card. So... I had to make one of my own. That wasn't hard, but the sticky part was ;)
So It was actually a big challenge to keep it in place haha.

De liftkaart/ The liftcard

Mijn uitwerking/ My result 
Zoals je ziet heb ik hem een kwartslag gedraaid want ook nu wilde ik de leuke woodland animals van Elinke Pelinkhof erop.
Mijn envelopzakje is dus zelf gefabriceerd en de hartjes zijn wel terug te vinden aan een touwtje maar dan in houten variant ;) net als de doily, de label en het tape.
Nu tijdens het typen zie ik wel dat ik de doily dus eigenlijk in de breedte had moeten doen haha.
As you can see, I flipped the lift-sketch a little bit. and did use my woodland animals again
but I used the elements like, twine, a doily, a label with a bow on it, heart shapes and the washi tapes.

Hier nog een foto van alle 6 kaartjes tezamen 

And a final picture of all 6 challenges

Voor de goede ogen: Ik heb inderdaad kaart 6 veranderd (uit elkaar getrokken) Dat envelopzakje zat niet naar mijn zin. Ik heb er nu gewoon een vierkant vlak van gemaakt. Helaas sneuvelde de doily ook
For the followers with the good eyes: Yes I changed the 6th card. The envelope thing wasn't sticky enough so I pulled it off and the doily aswell (it broke).

Ik heb genoten van de uitdagingen van Marfien! Dankjewel Marfien!
In enjoyed this 6 weeks challenge by Marfien, Thanks!

zaterdag 18 augustus 2018

Liften met Marfien week 5


Hoi allemaal/ Hi everybody,


Vandaag laat ik pas mijn kaartje voor de 5e liftweek zien van Marfien want ik ben er even tussenuit geweest. Ik heb lekker 2 dagen in Den Haag de toerist uitgehangen en heb daarna gewerkt. Ik bedacht me vrijdagavond pas dat ik de hele kaart vergeten was. Oeps. Dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen dus gisteren op de knutseldate met mijn oma en tante ben ik meteen met kaart 5 en 6 aan de slag gegaan.
Dus nu mag ik nog kaart 5 showen. De 6e kaart komt natuurlijk wel dinsdag pas ;)



Today I'm showing you a card to join the 5th week of lifting with Marfien. A Dutch blogger who did set up a nice challenge. Next week is the last one. 

I totally forgot to create it and post it last tuesday. I've been away to The Hague for 2 days last week, worked after that and it was already friday at night before I finally realised that I forgot to create and post for this challenge. Yesterday, I had a craft date with my granny and aunt and I made card 5 and 6 for this challenge.
Now I'm showing you this weeks card. The other will be shown on tuesday.

Dit was de te liften kaart/ This was the card to lift:



Ik heb een beetje mijn eigen draai aan de 'hapjes' uit de zijkanten gegeven.
Het leek mij leuk om er driehoekjes uit te halen. Verder heb ik wel de stukjes papier, het draad en het kant zo gedaan. Ik wilde alleen wel een plaatje erop want mijn eigen extra uitdaging is werken met Kerst materialen en plaatjes. Aangezien ik deze 3d plaatjes al heeeeeeel lang heb liggen werd het hoog tijd om ze te gebruiken

I chose to play a little with the chops on the side. I made it triangles. Further, it's almost the same but my own extra challenge is to make it a Christmas card and I wanted to use the cute woodland animals, so I did.

Het resultaat/ The result:










dinsdag 31 juli 2018

Liften met Marfien + Kerst twist


Hoi allemaal/ Hi everybody,

Vandaag nog 1x een kaartje deze week in Kerst stemming en daarna volgen er vanzelf een aantal met tropische sferen ;)
Ik ben namelijk afgelopen weekend weer lekker met mijn tante aan het knutselen geweest. De flamingo, strandtaferelen en Daisy liggend in het gras kwamen onder andere voorbij.
Dus die houden jullie nog even te goed ;)

Enne misschien werden jullie wel gek van die 7 kerstkaarten in 2 dagen... maar ik ben wel 1 van de winnaars voor 10 gratis digi's van Bugaboo *whoop whoop!*
Maybe you've become a little crazy by all my Chistmasposts but... luckily hard work pays off... I got picked as a winner of 10 free digi's over at Bugaboo!

Today another card in Christmas theme. Today for a lift challenge where I added an extra option (christmas). Last weekend, I made more tropical cards... they'll follow soon.

Nu eerst mijn lift kaartje delen.
Hij kwam in mijn hoofd iets mooier over maar ik heb alweer variaties bedacht dus wie weet zullen er nog een aantal verderop dit jaar worden getest.

De kaart die te liften viel was deze: stempelen op panelen.

Ik zag die 3 cirkels/bloemen zo diagonaal dus dat accent wilde ik meenemen.
Ik koos voor een hoop Marianne Design tekststempeltjes en 3 kerst strikjes daarbij ook 3 kleuren stempel inkt omdat ik eigenlijk nooit met andere kleuren stempel dan bruin (terwijl ik het wel heb).


Here's my version in Christmas style... Looking at the card example, I was determined to use the aspect of the 3 diagonal flowers/ clock's.

I used the christmas bows. We had to stamp on 3 panels. I chose a lot of sentiments of Marianne design and also 3 colors of ink.

Challenge: 

Nu ga ik eerst eten en dan lekker bij de anderen kijken.
Now I'll make my dinner and hop over to see what the others made with this challenge.


dinsdag 12 januari 2016

Lift kaart met Masking stencil


Hoi allemaal, Hi everbody,

Vandaag wéér een post dit keer een kaartje met een Lift opdracht: gebruik een masking stencil en gebruik een fineliner om te omkaderen.
Pff wat een ideeën en wat is dat lastig om uit te voeren. Ik las het al bij anderen dat er veel in de prullenbak belandde. Bij mij kreeg ik alleen maar weer ideeën voor andere kaarten HAHA.

Dit is mijn Lift uitvoering geworden/ This is my result:

Today another post from my side. I wanted to participate in the Liftchallenge of this week:
Use a mask stencil and use a finliner for accents.
What an ideas in my mind but more for other cards then this Lift LOL.

Challenges:












vrijdag 11 april 2014

Liftchallenge


Hoi allemaal/ Hi everybody,

Ik heb mijn best gedaan voor de liftchallenge van deze keer.
Ik heb gekozen voor een restje karton voor een kaartje van 10x10cm.
De vlinder is van StudioLight.


I did my best for the liftchallenge this fortnight. I chose a card measured 10x10cm.
The butterfly is from StudioLight.

Daarnaast nog een kleiner kaartje met een meer gekleurde vlinder.
Besides the purple card also a smaller one with a multicolor butterfly.






Challenges:


maandag 27 januari 2014

Blauw/ wit #2: Lift kaart


Hoi allemaal/ Hi everybody,

Hier ben ik alweer met een blauw/wit kaartje! haha. Tsja het papier lag toch voor mijn neus en het resultaat beviel me wel dus nu in een andere samenstelling en MET sketch dit keer toch weer eens heel iets anders.
Here I am again with another blue and white card LOL! Well that's what you get when the design papers are in front of you and you like the result of your previous card in that style.. You try to make another one only a bit different and this time WITH sketch.

Bij de liftchallenges heb ik altijd moeite om over te gaan tot actie ;) Ik kijk vaak liever of heb te weinig tijd die week om dan voor zaterdag 12uur te hebben geknutseld.. 
Nu vond ik de sketch wel leuk en uitvoerbaar ;)
Dus ging ik aan de slag.
Over at the liftchallengeblog I see always lovely lift cards but I seem to find it hard to get started. Not this week! LOL.
So I went on to get crafty.

Stiekem ben ik dan ook nog erg eigenwijs. Want dit is de liftkaart... Met als je goed kijkt twee verschillende vlakken design papier en 3 schuine stroken in het midden...

The example from the lift challenge
I'm a bit stubborn. 'Cause this is the lift card. When you look closely you notice 2 different design paper sides and 3 diagonal stripes in the middle...

Maar ik had van de Action zulk leuk geruit papier die als je 'm dubbel vouwt meteen dient als kaart. Zonde dus on er in de bovenste hoek nog wat ander papier overheen te plakken (toch???)
Ik begon dus aan de sketch. Hij had zo kunnen zijn als hier op de foto... 
But I have this nice paper from a store called Action. When you fold it once It's already a squared card (12x12cm). A waiste to fill this up with other design papers (right???)
So I started off with the sketch. It could have been like this on the photo...

Maar...
Je raad het al als je mijn vorige post (Washi tape madness #1) gelezen hebt...
Ik vond het te leeg...
Dus zo brutaal en eigenwijs als ik ben... heb ik er geen ander design papier op geplakt....Nee een stempelafdrukje... Ik ben dan ook eerlijk gezegd wel benieuwd wat men er van vind.. Ik weet eigenlijk niet of dat mag?!?!  Zo niet dan hoop ik ook op een reactie zodat ik het weet voor de volgende keer.
Hieronder zie je het eindresultaat zoals ik er 100% tevreden mee ben.


But...
You might guess how I felt about it... when you read my post (Washi tape madness #1)...
I felt the card was too empty... AGAIN!!
So... stubborn as I am... I didn't fill the upper left corner with a different design paper but... with a stamped image... I'm actually not sure if that's against the rules or not and I'm curious about what you all think... I'm not sure if this is allowed or not?!?!? but if not... I hope to get a reaction about it.
This is the final result... the way I felt satisfied with it :)



Challenges: