Pagina's

maandag 28 februari 2022

Hoera! Liam 2 jaar



Hoera! Liam mijn neefje is 2 jaar
Hooray! My nepew Liam is 2 years old


Wat is hij weer lekker verwend zeg. Ik gaf hem het grote Jip en Janneke boek. Zelf heb ik al die verhaaltjes verslonden vroeger. Ik hoop dat Liam er net zoveel plezier van zal ervaren als ik. 
We all spoiled him a lot with presents ;) I gave him a book called Jip and Janneke. It's a Dutch series about two kids on short adventures. When I was a kid, I also red them all several times. I hope he'll like it aswell.

Om de kaart een beetje in stijl te doen, heb ik getracht Takkie en Siepie te maken met de schattige dieren stempeltjes van Eline. Eerst had ik een echt zwarte Takkie, alleen zag je dan nog amper wat het was dus heb ik gekozen voor een iets lichtere Takkie en Siepie dan pik zwart. Ik heb ze nu met de Copics W7, W10 ingekleurd. Dat vond ik een beter resultaat hebben. Het halsbandje en de oogjes en neusjes hebben zelfs nog wat glossy accents voor de extra glans.

To make a card in style with my present, I made the two pets of Jip and Janneke on the card. And I made pairs: 2 animals, 2 candles, 2 sets of rhinestones and ofcourse a big number 2.

The cat and dog of Jip and Janneke are black. When I colored the dog in complete black Copic color, it didn't look nice so I made a new one. With warm grey 10 and 7. The noses, eyes and the collar have glossy accents aswell. 




Ik heb voor het eerst alleen maar Action papier gebruikt. Meestal combineer ik het wel maar er zaten zoveel leuke vrolijke papiertjes in dat dat niet hoefde. 

De basis van deze kaart is een slimline van MD die ik dubbel heb gestanst en waarbij is dan één lange zijde niet door de Cuttlebug heb gehaald want ik wilde die slimline dubbelvouwen.

Ik heb er 3 gelijke stukjes van ge sneden (van de bovenkant) en deze rechthoeken heb ik diagonaal gevouwen. Zo ontstonden er 3 driehoekjes die ik als easelkaart heb vast gezet achter knoopjes. Daarna afgewerkt met designpapier rechthoekjes met daarop Takkie, Siepie en de cupcake. Uit linnen kaartkarton heb ik een ondergrond gemaakt. aan de zijkanten en bovenkant een halve centimeter breder zodat het leuke groene randje nog zichtbaar is. aan de voorkant heb ik wat meer genomen zodat ik daar dus nog kon stempelen.

Normally I always use MD design papers (combined with other brands). This time I only used 1 brand. The base of the card is the slimline die by MD and I gave it a base of cardstock underneath. I measured 3 equal pieces (rectangles) and fold it in to triangles. Then I added rectangles (the designpapers with the balloons) on top of the triangles. and I made it a tripple easel card.

Challenges:

Knutsels & kadootjes- keuken

4 season swap challengeblog- Piece of cake




5 opmerkingen:

  1. Wat een top creatie !!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart, mooi model!
    Dankjewel voor je bijdrage aan onze Piece of cake-challenge op het 4 Season blog en de Keuken-challenge bij Knutsels en Kadootjes.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend leuk kaartje voor Liam. EN wat leuk dat je hem een boek hebt gegeven. En dan ook nog Takkie en Siepie op de kaart. Top bedacht. EN de lekkere cupcake zelf gebakken?
    Dank je wel voor het meedoen bij ons van K&K.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kaart voor Liam, o ja dat boek, dat zal zeker vele uurtjes voorleesplezier opleveren, zo leuk..Bedankt dat je mee doet bij K&K. groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kaart heb je gemaakt voor onze Piece of Cake Challenge en voor de keuken challenge bij K&K.
    Bedankt voor je deelname.

    Groetjes Nelly (DT 4-SCB en K&K)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je mijn blog bezoekt! Ik vind het erg leuk als je een reactie achterlaat! Ik lees ze met plezier! Liefs, Linda