Pagina's

zondag 12 april 2020

JIJ #04 en Fijne Paasdagen


Hoi allemaal/ Hi everybody,

Vandaag is het 1e Paasdag. Hoe vier jij Pasen? Alleen of met je gezin/familie?
Ik ben gisteren met mijn ouders een fietstocht gaan maken omdat we wisten dat het weer daarna minder zou worden. Wij hebben gisteren met zijn drieën een Paaslunch genuttigd, gefietst dus en lekker in hun tuin gekletst. 's Avonds met z'n drieën gegeten i.p.v. met zijn achten. Geen broertje, zijn vriendin en mijn neefje erbij, geen oma en geen tante erbij. Mijn ouders zijn de enigen die ik nog wekelijks live zie. Dus dit was gek en ook bewust al een dag van te voren zodat we nu niet op de fiets zouden stappen als er toch meer mensen gericht buiten zijn.
Today it's Easter. How's this day for you? Do you celebrate it with your family?
I did it yesterday with my parents. We had a cozy day. Only not with my brother, his girlfiriend, my nephew, my granny and my aunt like usual. So that was a bit weird aswell.

Vandaag van mijn kant geen kaart met een paaskonijn want dat is voor mij geen Paasgedachte. Voor mij staat de wederopstanding van Jezus centraal. Vorig jaar net na Pasen liep ik op die beruchte plekken in Israël en dat hielp mij nu wel het Paasverhaal te versterken nu we ook niet naar de kerk kunnen. De diensten online beleven is toch anders dan samen in de kerk.
Today I'm not showing you a card with a bunny or eggs. That's not the thought of Easter. That's Jesus who is risen! Last year I went to Israël 2 weeks after Easter. These memories helped my these days to feel te Easter feeling. Because of corona we can't go to church and online ceremonies are different then in real life.

Voor iedereen die Pasen nu een beetje 'moeilijk' vindt... speciaal dit kaartje
Een bloemetje voor jou om je toch gesterkt te weten in deze rare tijd.
Laat je niet uit het veld slaan, weet dat je niet alleen bent en dat er ook in nare moeilijke tijden momenten van hoop zijn die als een lichtje op je pad mogen schijnen om je er doorheen te helpen.
For everyone who thinks 'celebrating'Easter is difficult in times of corona... this card is for you! You deserve these flowers to bring you some joy in difficult times. Let them be a light to give you hope to go through these difficult times.



3 opmerkingen:

  1. Heel mooi kaartje Linda! Zal vast voor veel mensen troost bieden in deze tijd. Je naamslinger is ook helemaal leuk!
    Fijne dag, Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi Linda, prachtige kaart! En fijn dat je je ouders nog wel kunt zien. Het voelt allemaal heel raar en zo onnatuurlijk!
    Pasen betekent voor mij hetzelfde. Mooi te weten van elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je mijn blog bezoekt! Ik vind het erg leuk als je een reactie achterlaat! Ik lees ze met plezier! Liefs, Linda