Pagina's

zaterdag 20 februari 2021

Voorjaars kaarten in roze tinten


Hoi allemaal/ Hi everybody,

Hier ben ik alweer met een setje voorjaarskaarten.
Dit keer meer in roze tinten.
De gieter van MD had ik al zo lang weer niet gebruikt dus hup... meteen 2x gebruikt ;)
En ik heb dit keer lekker wat detail foto's voor je.

Here I am again with a new set of springcards. This time more in pink colors. I didn't use the watering can by MD since 2 years so it was about time. In this set I used it twice ;)
This post has also a few detail pictures.

Eerst wist ik niet zo goed wat ik wilde maken. Daarom ben ik maar op zoek gegaan naar papiertjes die matchten met de kleurtjes uit de cardtopper. Mijn uitdaging was dus om die gieter te gebruiken. Ik vind het nogal een uitdaging omdat hij vrij groot is en niet altijd bij elk plaatje rechts onder in de hoek kan. Daarom heb ik bij de kaart met het houten plantjes rek nog eens uitgedaagd de gieter anders te gebruiken dan rechts onderin. Dat was met alle andere frames best een gepuzzel.

Wat ik ook zo grappig vond: om het plaatje met het plantjesrek heb ik nog 2 frames geplaatst (in lila en donkergroen). Ik had het eerst andersom gestanst (donker groen direct langs het plaatje en dan een groter van lila). Dat zag toch stom uit. Veel te flets ondanks dat het precies dezelfde kleuren waren alleen in een andere volgorde. Bijzonder hè?

At first I didn't know what to make. So I started to collect design papers in the same colors as the images. I challenged myself to use the watering can. I tried to use 2 different ways to use it. Mostly I used it in the right lower corner of a card. So in the 2nd card I used it in another spot without interfearing in the image. It became a real puzzle especially with all the other frames I wanted to use. 

Funny detail: I used 2 frames around the image with the plants in the wooden frame (lilac and dark green). At first I had the option of using the dark green next to the image and than a larger lilac version... But it didn't work out nice. It was too pale. The exact same frams and colors but in a different order. Funny right?


Deze tweede kaart laat ik graag meedoen in een challenge.
MD products:
EWK1273 cardtopper
LR0572 gieter
CR1375 kaders
CR1521 clipboard clip
CA3126 goud glans papier
COL1314 notitieblaadje
CR1477 kleine bloemetjes
PK9148 Boho summer
PB7055 Sweet dreams
PB7056 Summer picnic
LR0568 Layout- Home
LR0647 roze kader

Challenges:

MD- #266 Gebruik een H op je kaart (Home, houten planten frame, hartjes hanger, heel veel laagjes -9 stuks)




12 opmerkingen:

  1. Wat zit je in een lekkere flow Linda alweer kaartjes en je hebt jezelf uitgedaagd...ook wel eens leuk! De gieter past prima zowel boven als onderin en het zijn prachtige kaartjes! Ja wat papier kleur al niet kan doen hè, heel mooi gekozen zo!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie voorjaarskaartjes. De kaart voor een nieuw Home is mooi van kleur.
    Bedankt voor het meedoen.
    Groetjes van Henriët
    DT MD Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaartjes geworden.
    Leuk dat je mee doet met onze "H" challenge.
    Groetjes van Judith
    Marianne Design Challenge Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie voorjaarskaarten
    Leuk dat je meedoet met de “Letter H" Challenge
    Groetjes Cecile
    DT Marianne Design Challenge Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super leuke kaart
    bedankt voor het meedoen aan deze challenge
    groetjes jolanda bongers
    dt challengeblog MD
    neem ook een keer een kijkje op mijn blog
    http://jolandacreatiefbijtje.blogspot.com
    ik zou het leuk vinden als je een reactie zou schrijven

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaart Linda.
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge.

    Gr. Anita
    MDblog

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kaarten Linda! Heerlijk al in de voorjaarssfeer. Kijk eventjes in je mailbox; ik heb je een berichtje gestuurd. Groetjes, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie home kaart heb je gemaakt voor de Challenge!
    Bedankt voor het meedoen.
    Groetjes Suzan
    DT MD Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi Home-kaartje heb je gemaakt voor de Challenge!
    Bedankt voor het meedoen!
    Groetjes Suzan
    DT MD Challeng blog

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vrolijk voorjaarskaartje Linda,
    leuk dat je meedoet met de challenge
    groetjes van Aniet
    DT Marianne Design Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke kaart met vrolijke tinten!
    Groetjes Atelier Jolena

    https://atelierjolena.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige kaart Linda!
    Dank je wel voor het meedoen.
    Gr Wybrich
    DT MDchallenge blog

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je mijn blog bezoekt! Ik vind het erg leuk als je een reactie achterlaat! Ik lees ze met plezier! Liefs, Linda